Staples Solutions benytter cookies (og lignende teknikker som Facebook Pixels, beacons og Javascript) for websiden for å forbedre funksjonalitet og brukervennlighet, for å analysere trafikk og for reklameformål. Som en konsekvens av dette behandler cookies personopplysninger for forskjellige formål. Les mer om bruken av cookies på denne websiden i Cookie Policy. Les mer om hvordan denne websiden behandler personopplysninger i Personvernerklæringen. Ved å klikke på "OK" eller ved å åpne denne websiden, gir du tillatelse til anvendelse av disse cookies.

Logo Staples

Idédugnad er veien til innovasjon

Del på:
3m

Vi befinner oss i en tid der teamarbeid er viktigere enn noen gang.  Å finne løsninger på problemer og forbedre måten å jobbe på med økende press på tid og ressurser er ingen enkel utfordring, og ikke noe som kan gjøres alene.  Samarbeid er en viktig del av å kunne fremme innovasjon.

Mens det generelle konseptet bak idédugnad ikke er nytt, kan et par generelle retningslinjer hjelpe deg med å få mest mulig ut av økten. I 35 år har merket Post-it® vært synonymt med idédugnad, av ulike størrelser. Her er et par retningslinjer vi har lært oss på veien mot å hjelpe teamet ditt med å være fokuserte, engasjerte og produktive.

1. Hold kommentarene positive
Hold kommentarene positive. En av de største forstyrrelsene til en ellers super idédugnad er negativ tilbakemelding. I stedet for å være uenig med en idé, bør du rette oppmerksomheten din mot å bygge på den eller forme den på en annen måte.

2. Gjør deg kjent med omgivelsene dine
Hvis du jobber i et kontor med nøytrale farger, kan du skape litt liv med noen fargerike Post-it® Super Sticky Notes. Hvis du har lite plass, kan du samle idéene på Post-it® Flipover blokk. Å kjenne til parameterne for når og hvor idédugnaden finner sted, gjør en stor forskjell når det gjelder å skape idéer og energi fra teamet ditt.

3. Ikke sett i gang for tidlig
Dere kommer frem til noe genialt. Det er vel og bra, men ikke løp etter den idéen med en gang. Fortsett å la den kreative økten utvikles, så kan dere komme tilbake til «virkeligheten» med den bestemte idéen senere. Hvem vet – kanskje støter dere på en idé som er enda bedre.

4. Se alltid fremover
Idéer er alltid sterkest når de glemmer fortiden og ser mot fremtiden. Motstå trangen til å stoppe en idé på bakgrunn av hva som har eller ikke har fungert tidligere, og tenk på hva som kan formes på nytt i dag og muligens skape løsninger i morgen.

5. Gjør det visuelt
Ingenting får fart på idéene som et bilde.  Tegn, skisser og del idéen din ved å bruke Post-it® produkter som setter det du har i hodet, ned på papiret – enten det er en ny prosess eller illustrasjon av et ord som ofte dukker opp i hodet ditt.

6. Start med scrum
Når dere har funnet en idé, bruker dere Agile/Scrum-modellen, som deler en idé eller et prosjekt inn i ulike moduler som kan testes, for å se hvilke som kan leveres i trinn. Sett sammen et lite team hvis roller representerer helheten av prosjektet – dette teamet kommer til å møtes ofte under tiden prosjektet varer.  Lag overskrifter med Post-it® produkter for Historie (funksjoner), Gjøremål, Under behandling, Må bekreftes og Ferdig. Hvert teammedlem er ansvarlig for en historie som er fargekodet, slik at de enkelt kan se hvilke historier som er deres.  Mens prosjektet utvikles og hver historie utføres, kan det ansvarlige teammedlemmet bevege historien helt til den når kolonnen Ferdig.

Del på:

Fortsett lesingen

Kontakt
close

La oss snakke sammen

Du kan ringe en Staples-representant på følgende nummer:

02272

Du kan også fylle ut skjemaet nedenfor, så vil en av våre representanter ta kontakt med deg innen kort tid.

Get help NO

Form