Med høytiden bak oss faller vi langsomt tilbake til rutinene og livet på kontoret. For at kontoret skal føles som et hjem utenfor hjemmet, er det meget viktig at vi føler oss vel og komfortable i kontormiljøet. Stadig flere selskaper er opptatt av å skape bedre trivsel på arbeidsplassen for sine ansatte. Noen foretar drastiske endringer for å få “menneskene til å blomstre”, og andre selskaper skaper velvære i mindre målestokk. Men det er uansett en trend som gir sunnere og lykkeligere arbeidstakere. Casestudie – ‘Hvordan skape og fremme en sunn arbeidsplass’ (‘How to create and promote a healthy workplace’) av Staples Business Advantage konkluderte med at ved å legge vekt på velvære på arbeidsplassen;
Men hva er det som er viktig for å gjøre kontoret til et sunt miljø? Det finnes ingen korrekt metode for å øke velværet på kontoret. Hver organisasjon kan velge sin egen tilnærming utfra de ansattes synspunkt, og det trenger ikke å være komplisert. Ved å sette inn visse møbler i et arbeidsmiljø eller bruke visse produkter for å gjøre en prosess enklere kan man gjøre mye for å øke de ansattes trivsel. Her er noen eksempler på enklere tiltak;
Pauserommet er en viktig del av kontormiljøet, siden det er der de ansatte møtes for å fylle på, slappe av og lade opp batteriene. I en infografikk laget av Staples Advantage står det at informasjons- eller oppslagstavle er én av 8 ting et pauserom bør inneholde. Det er egnet sted i selskapet siden det er der man deler kontornyheter, samfunnshendelser osv. I et travelt kontormiljø er en solid tusjtavle et viktig hjelpemiddel for å fremheve disse ideene eller opplysningene. Med produkter særlig egnet for langvarig og intens bruk tilbyr Legamaster Professional roterende tusjtavler med ripefast emaljeoverflate av høy kvalitet som kan takle alle innspill fra en stor gruppe. Med dobbelt så mye skriveflate som en veggfast tavle, kan du doble plassen for informasjonstavlen. Siden den er mobil, kan du bokstavelig talt ta med ideene til ethvert rom eller raskt skifte plass i organisasjonen. Og i kombinasjon med Magic-Chart Notes og Legamaster inndelingstape forvandler du enkelt en roterende tusjtavle til en Scrum-tavle for å gjennomføre prosjekter i fellesskap.
I henhold til casestudien er ikke bare møblene i et arbeidsmiljø viktig, men også at hjelpemidlene er renslige å bruke for å øke trivselen på kontoret. Rene omgivelser styrker kreativiteten til de ansatte. Rene og lysende ideer dukker opp og mens du går mot tavlen med din nye idé, får du lyst til å starte med én gang. Med et Legamaster rengjøringssett har du alt innen rekkevidde for å tørke av tavlen, uten å viske ut ideene i hodet ditt. Dette er viktig å ha i nærheten av tusjtavlen for å sikre at alle verdifulle tanker oppføres på tavlen og at budskapet formidles til gruppemedlemmene. Med den magnetiske tilbehørsholderen er det i tillegg enkelt å henge rengjøringssettet på tavlen. Dermed kan du fokusere på presentasjonen med enkel tilgang til en prikkfri, ren tavle.
Siden alle kontorer er unike, har hver situasjon forskjellige behov. Med over 1000 kontorprodukter, fra tusjtavletilbehør til komplette interaktive berøringsskjermer, tilbyr Legamaster løsninger for et utall kontorsituasjoner.
Du kan ringe en Lyreco-representant på følgende nummer:
02272
Du kan også fylle ut skjemaet nedenfor, så vil en av våre representanter ta kontakt med deg innen kort tid.