Staples Solutions benytter cookies (og lignende teknikker som Facebook Pixels, beacons og Javascript) for websiden for å forbedre funksjonalitet og brukervennlighet, for å analysere trafikk og for reklameformål. Som en konsekvens av dette behandler cookies personopplysninger for forskjellige formål. Les mer om bruken av cookies på denne websiden i Cookie Policy. Les mer om hvordan denne websiden behandler personopplysninger i Personvernerklæringen. Ved å klikke på "OK" eller ved å åpne denne websiden, gir du tillatelse til anvendelse av disse cookies.

Logo Staples

Kommunikasjonsutfordringene som eksterne medarbeidere møter på daglig

Del på:
  • Plantronics

Ansatte i dag er ikke lenger bundet til skrivebordene sine hele arbeidsdagen fra mandag til fredag. I henhold til den nylige undersøkelsen for mobilt samarbeid utført av Plantronics, sier åtte av ti arbeidstakere at bedriftene deres tillater fleksible og mobile arbeidsløsninger.  

Men selv om muligheten til å jobbe fra hvor som helst og når som helst kan øke de ansattes produktivitet og effektivitet – for ikke å nevne engasjement – skaper det også noen utfordringer, spesielt for IT-spesialister.

En annen Plantronics-undersøkelse, utført av Spiceworks, ble  400 amerikanske IT-ansatte spurt. Det viser seg at 60 prosent sier at organisasjonen deres ikke forstår utfordringene som eksterne medarbeidere står overfor. De ansatte må fremdeles kunne samarbeide med hverandre uansett hvor de er. Som et resultat av dette må IT-avdelingene håndtere flere forespørsler om støtte fra eksterne medarbeidere, og finne den beste måten å utstyre disse personene på slik at de kan være effektive i jobben de gjør. 92 prosent av eksterne medarbeidere ringer til IT-avdelingene sine når de har teknologiproblemer. Blant deltakerne i undersøkelsen har 44 % opplevd økt støtte for eksterne medarbeidere de siste to årene, og 53 % forventer at denne trenden vil fortsette de neste to årene.

Undersøkelsen viser at de viktigste teknologiske problemene for eksterne medarbeidere er:

• upålitelig internett-tilkobling (49 %)
• bakgrunnsstøy i samtaler (28 %)
• distraksjoner (16 %)

Eksterne medarbeidere er svært avhengige av samarbeidsapplikasjoner. I snitt trenger hver medarbeider tre applikasjoner – som alle krever noe brukerkjennskap for å bli benyttet best mulig. De mest brukte verktøyene inkluderer Skype for Business, GoToMeeting, Dropbox, Skype og WebEx. Men bare 50 % av IT-medarbeidere tilbyr brukere retningslinjer for hvordan man kan optimalisere det eksterne arbeidet.

Undersøkelsen var også innom små bedrifter. Disse selskapene støtter også mobile medarbeidere ved å tilby:

• dataplan for mobiltelefoner
• mobil internett-tilgang / aktiveringspunkt
• hodesett for bærbar datamaskin / mobilenhet (76 % av organisasjonene hadde kjøpt et profesjonelt hodesett, halvparten var fra Plantronics)
• internett-tilgang hjemme 

Ansattes mobilitet er helt klart fremtiden for små bedrifter. Ved å gi ansatte de riktige mobilenhetene og muligheten til å få internett hvor som helst, i tillegg til veiledning om effektiv bruk, kan disse selskapene inkludere ansatte som er på farten, slik at de ikke føler seg så langt unna kontoret.

Hvilke utfordringer står dagens ansatte står overfor, og hvilke løsninger er tilgjengelige?
Måten vi arbeider på, endrer seg. Økt mobilitet og samarbeid betyr at flere arbeidsstiler blir gjeldende. Samarbeid handler om å jobbe sammen for å få jobben gjort, og det kan bare skje når de ansatte er i stand til å dele ideer, meninger og informasjon. Altså, når de kommuniserer med hverandre.

Undersøkelsen vår ga oss også viktig innsikt om ansatte som er avhengige av teknologi for å kunne jobbe eksternt. Vi fant ut at de kunne deles inn i tre hovedtyper: den fleksible medarbeideren, medarbeideren på farten og den tilkoblede lederen

Fleksible medarbeidere 
Fleksible medarbeidere kan arbeide fra en fast plass, men flytter ofte rundt både innenfor et kontor og mellom kontorer. De gjør også en del arbeid hjemmefra. De tilpasser seg alltid forskjellige miljøer og må håndtere ulike nivåer av bakgrunnsstøy og variabel tilkoblingskvalitet. Disse ansatte står overfor utfordringer som bakgrunnsstøy under en samtale og samarbeid med kolleger som de ikke fysisk er i nærheten av, i tillegg til at de er mer isolert når de jobber eksternt. 

For den fleksible medarbeideren er løsningen vår denne:
Voyager Focus UC – Bluetooth-stereohodesett for både PC- og mobilsamtaler med avansert støyreduksjon og omsluttende stereolyd.

Mobile medarbeidere 
Uansett om de er på vei til et salgsmøte, skal til en kunde for å reparere utstyr, til en konferanse eller en utstilling, er de alltid på farten. Tilkoblingskvaliteten kan være et problem både når du er på reise eller når du må forholde deg til kundenes premisser. Et av de største problemene er at disse medarbeiderne ikke har kontroll over bakgrunnsstøy. De står overfor utfordringer som å kommunisere når støy eller dårlige forbindelser gjør det vanskelig, eller det å forbli tilkoblet på reise. 

For den mobile medarbeideren er løsningen vår denne:
Voyager 5200 UC – Bluetooth-hodesett med den mest avanserte og tilpassede støyreduksjonen og WindSmart®-teknologi som fjerner forstyrrende støy, slik at du høres tydelig uansett hvor du er.

Tilkoblede ledere 
Disse viktige beslutningstakerne er ofte involvert i viktige møter. De er viktige brikker som løser store utfordringer, og de skaper også store muligheter. En feil tilkobling eller utdatert informasjon har en enorm innflytelse ikke bare på produktiviteten, men også på selskapets omdømme. Denne gruppen ansatte står overfor utfordringer som å holde seg tilkoblet på alle enheter, høre eller bli hørt i en samtale når de er en ekstern deltaker, og bakgrunnsstøy. 

For tilkoblede ledere er løsningen vår denne:
Savi W740 – trådløst system som gjør at medarbeidere både kan lytte og kommunisere på både PC-en og bordtelefonen, noe som gir full mobilitet på kontoret.

Det å bruke Plantronics handler om mer enn bare å skaffe seg et hodesett.
Vi tilbyr en omfattende garanti på alle produktene våre. Se www.plantronics.com/warranty for fullstendig informasjon. 

Del på:

Fortsett lesingen

Kontakt
close

La oss snakke sammen

Du kan ringe en Staples-representant på følgende nummer:

02272

Du kan også fylle ut skjemaet nedenfor, så vil en av våre representanter ta kontakt med deg innen kort tid.

Get help NO

Form