Staples Solutions benytter cookies (og lignende teknikker som Facebook Pixels, beacons og Javascript) for websiden for å forbedre funksjonalitet og brukervennlighet, for å analysere trafikk og for reklameformål. Som en konsekvens av dette behandler cookies personopplysninger for forskjellige formål. Les mer om bruken av cookies på denne websiden i Cookie Policy. Les mer om hvordan denne websiden behandler personopplysninger i Personvernerklæringen. Ved å klikke på "OK" eller ved å åpne denne websiden, gir du tillatelse til anvendelse av disse cookies.

Logo Staples

Synliggjør virksomheten uten å ødelegge budsjettet

Del på:
  • Edding

I dag kan det se ut som vi tilbringer livet foran en skjerm. Vi bombarderes av e-poster og surfer på nettsider. Online transaksjoner gjøres helt uten menneskelig innblanding. Det hevdes at 80 % av omsetningen kommer fra 20 % av eksisterende klienter, men uten den personlige kontakten kan selv lojale kunder forsvinne.

Kundenes følelser i øyeblikket styrer atferden deres. Bedrifter som bruker oppfinnsomme måter å bygge følelsesmessige relasjoner på, vil ikke bare utmerke seg blant konkurrentene, men trolig også få fornøyde kunder som kommer igjen.

Her er to budsjettvennlige, IT-frie ideer til å glede kundene i julen. Det beste er at du får en pause fra datamaskinen for å utfolde deg kreativt.

Idé 1: Skriv et takkekort
Husker du hvor stort du syns det var sist du fikk et håndskrevet brev eller kort? Når du vet at noen har brukt tid på å skrive for hånd, i stedet for bare å sende en kjapp e-post eller bare latt det være, gjør det stort inntrykk i denne elektroniske tidsalder. Forskning viser faktisk at det er tanken som teller.

Det å personlig takke kunder som har støttet bedriften, handler ikke bare om økt salg – en klok bedrift vet å verdsette sine kunder. Den beste måten å gjøre det på? En håndskrevet melding. Det kan høres gammeldags ut, men du vil virkelig glede noen, kun for det skrivesaker og porto koster.

Her er noen tips for det perfekte takkekortet:

1. Bruk alltid papir av høy kvalitet, minst 120 g/m2 skrivepapir eller 300 g/m2 silkebestrøket postkort eller gaveetiketter.

2. Vær nøye når du velger penn. En vanlig kulepenn er ok, men hvis du ønsker å imponere mottakeren, bør du vurdere å bruke en lakkmerkepenn av god kvalitet, for eksempel edding 750 eller edding 751. De er skinnende, viskefaste, slitesterke og finnes i 14 flotte farger, blant annet festlig sølv og gull, slik at du virkelig kan la fantasien blomstre. Hvis du ønsker å sende mer enn bare et brev eller kort, kan de også brukes på glanset papir, glass, metall, tre, keramikk og plast. De er ugjennomsiktige selv på mørke overflater eller mørkt papir. En kontrastfarge på blekket i forhold til underlaget gir budskapet maksimal effekt.

3. Sørg for at kundenes navn er riktig stavet, ellers vil de bli mer irriterte enn glade.

4. Forklar hvorfor du skriver og henvend deg direkte til mottakeren, slik at de vet at budskapet gjelder akkurat dem. Det er ikke et salgsbrev, så la være å legge ved en rabattkupong eller be om noe i gjengjeld.

5. Vær kortfattet og tydelig, slik at mottakeren skjønner at du er oppriktig takknemlig for deres kundeforhold. Det er ok å være personlig, men husk at humor kan slå helt feil ut.

6. Håndskriften må være leselig, men ikke bry deg om at den kanskje ikke er i skjønnskrift – en realistisk, hverdagslig stil vil faktisk skape den vennlige, uformelle tonen du er ute etter.

7. Når du er ferdig, leser du nøye gjennom meldingen. Deretter ber du noen andre om å sjekke den for feil. De vil også kunne si om håndskriften din er leselig!

Det er lurt å sende personlige meldinger med jevne mellomrom. Alle liker å føle seg verdsatt, uansett årstid. Og dette kan selvsagt også oppmuntre andre enn kunder; forretningspartnere, venner og kollegaer. Hvis du for eksempel nylig har fått støtte fra et annet gruppemedlem, hvorfor ikke skrive til dem og fortelle at du setter pris på dem?

Idé 2: Skriv på vinduene
Det er selvsagt ikke all handel som foregår på nettet, og ingenting slår atmosfæren i en travel handlegate. Det finnes så mange muligheter til å fange oppmerksomheten til de forbigående; bruk en personlig stil. Det gjelder også kontorer – du kan virkelig øke engasjementet blant personalet ved å sette et eget preg på arbeidsmiljøet.

Enten du ønsker å feire høytiden eller annonsere et sjokksalg, piffe opp konferanserommet, butikkvinduet eller menykartet, kan du sende et budskap som er vanskelig å overse.

Vurder disse tipsene:

1. Krittmerkepenner, slik som edding 4090 og edding 4095 i festlige farger, er en rimelig løsning for å fremheve butikken eller arbeidsplassen, uten at du må bruke grisete lim eller maling. Det vannbaserte flytende krittet kan brukes til å tegne og skrive på ikke-porøse overflater, enten det er glass, sorte tavler eller speil – overalt hvor kunder eller kollegaer kan tenkes å se.

2. La kreativiteten blomstre med dristige bilder og oppsiktsvekkende farger, men vet når du skal stoppe. Et skilt eller en design som er for komplisert, vil gjøre at folk mister interessen. Ofte vil bruk av én farge, for eksempel til et snølandskap, fungere like godt. Men velg farger med omhu – det hevdes at farger påvirker kjøpsbeslutningen.

3. Hvis du har med skrift, må du sørge for at den er leselig og korrekt stavet. Sitater eller fascinerende fakta kan ofte være virkningsfulle.

4. Plasser budskapet i øyenivå slik at det har størst sjanse til å bli sett av potensielle kunder eller påvirke kollegaene dine.

5. Skift ut design eller budskap regelmessig for å holde interessen oppe. Hvis du bruker krittmerkepenn, kan du bare stryke det ut med en fuktig klut. Hvis du for eksempel vil bytte ut snøfnugg med vårblomster, er det en enkel sak.

Uansett hva du velger, en personlig markedsføring vil gi stor effekt for en billig penge.

Del på:

Fortsett lesingen

Kontakt
close

La oss snakke sammen

Du kan ringe en Staples-representant på følgende nummer:

02272

Du kan også fylle ut skjemaet nedenfor, så vil en av våre representanter ta kontakt med deg innen kort tid.

Get help NO

Form