I mange år nå har kontorene utviklet seg til åpne landskaper der kollegaer fra alle tverrfaglige grupper og nivåer kan kikke bort på skrivebordet ditt. Ifølge en undersøkelse som bemanningsfirmaet Adecco har gjort, innrømmer de fleste arbeidstakere (57 %) at de vurderer arbeidskollegaene etter hvor god orden de holder på arbeidsplassen. Hvor god orden du har på arbeidsplassen din påvirker dessuten hvor konsentrert og produktiv du er. Hvis du lar møblene, arkivene og mappene ta over arbeidsplassen, er det kanskje tid for en vårrengjøring!
I nesten 60 år nå har DYMO vært synonymt med organisering og det å hjelpe medarbeidere med å skape et tryggere, mer produktivt og mer effektivt arbeidsmiljø. Med et komplett utvalg av merkemaskiner og etiketter kan DYMO hjelpe enhver organisasjon med et stort utvalg av merkeoppgaver. Dessuten har DYMO nylig lansert MobileLabeler™, en merkemaskin som kobler seg til smarttelefonen din over Bluetooth® ved hjelp av gratisappen DYMO Connect. Denne merkemaskinen vil være til stor hjelp når du skal gjennomføre årets vårrengjøring.
1. Få orden på sakene
For å lykkes er det helt avgjørende for en bedrift at den etablerer prosesser og prosedyrer, men ett element blir ofte oversett, nemlig organiseringen av kontoret. Generell organisering og identifikasjon kan gå fra å finne de riktige mappene og skuffene til å gjøre det lettere for medarbeiderne å bestille riktig møterom. Slik bidrar det til å gjøre det daglige arbeidet i og utenfor kontoret enklere.
Her er noen måter dere kan blir mer effektive på og spare tid:
• FARGEKODING
Bruk mapper eller etiketter med forskjellig farge for å vise hva forskjellige artikler skal brukes til eller hva de inneholder. Kassetter med DYMO® D1-tape kan fås i mange forskjellige farger for å hjelpe deg å få orden på mappene dine.
• RASKERE IDENTIFIKASJON
Bruk etiketter til å navngi og identifisere arkivskuffer, arkivsaker og mye annet. Bruk større DYMO LabelWriter ™ Durable-etiketter til å identifisere artikler som skal tas vare på over lengre tid, for eksempel skuffer eller hyller, eller avtakbare papiretiketter for å identifisere artikler som bare skal lagres midlertidig.
• VARSLING
Merk utstyr og bruk skilt og instruksjonsetiketter for å gjøre personell eller flyt av eiendeler mer effektiv slik at personell og eiendeler kan flytte rundt i bygningene på en organisert, behagelig og sikker måte. Her bør du bruke varige etiketter som skiller seg ut og virkelig sitter på forskjellige overflater, noe som gjør DYMO D1 Durable-etikettene til det perfekte valg.
2. Sørg for god merking av fasilitetene i bygningen
Bygningsvedlikehold sikrer en forsvarlig drift og organisering av alle sidene av en bygning for å skape et optimalt, trygt og kostnadseffektivt miljø for dem som oppholder seg der. Uansett hvordan en bygning brukes, må strukturen og utstyret som sørger for at brukerne har det komfortabelt og er trygge, vedlikeholdes på en daglig basis.
Når du bruker riktig og effektiv merking, kan du:
Når DYMO MobileLabeler™ er koblet til med Bluetooth, blir det enklere å merke gjenstander med smarttelefonen når du er ved pulten din eller et annet sted. Bare last ned gratisappen DYMO Connect, så er du i gang.
3. Spor eiendeler effektivt
I mange bransjer er det vanlig å bruke strekkoder fordi de gjør det enkelt å lagre og organisere forskjellige mengder og typer av data. Når strekkodene kobles til en database, kan de også gjøre det enklere å hente frem og oppdatere opplysninger, noe som sikrer en mer effektiv arbeidsflyt. Lag strekkodeetiketter med DYMO MobileLabeler ™, og bidra til:
DYMO MobileLabeler er kompatibel med Windows 7 og nyere, Mac OS® v. 10.4 og nyere, Android™ 4.4 og nyere, iOS® 8.0 og nyere.
DYMO connect er kompatibel med Android™ og iOS.
Du kan ringe en Lyreco-representant på følgende nummer:
02272
Du kan også fylle ut skjemaet nedenfor, så vil en av våre representanter ta kontakt med deg innen kort tid.