Staples Solutions benytter cookies (og lignende teknikker som Facebook Pixels, beacons og Javascript) for websiden for å forbedre funksjonalitet og brukervennlighet, for å analysere trafikk og for reklameformål. Som en konsekvens av dette behandler cookies personopplysninger for forskjellige formål. Les mer om bruken av cookies på denne websiden i Cookie Policy. Les mer om hvordan denne websiden behandler personopplysninger i Personvernerklæringen. Ved å klikke på "OK" eller ved å åpne denne websiden, gir du tillatelse til anvendelse av disse cookies.

Logo Staples

Den skremmende sannheten om hygienen på arbeidsplassen

Fire tips for å ta tilbake kontrollen over arbeidsplassen

Del på:

Da er det på tide med vårrengjøringen. Flaks at du har hyret inn et rengjøringsbyrå, ikke sant? De tilfører rene og friske dufter til kontoret hver uke. Flott! Men du har vel ikke glemt de tøffe kontraktsforhandlingene? Og hvor opptatt du var av bare å betale for det mest nødvendige?

Bakterienes favorittsteder

Det finnes tre ganger så mange bakterier på en PC-mus som på spyleknappen på et toalett. Tre ganger så mange! Men det er ingenting sammenlignet med noen andre steder der bakteriene trives. Visste du at?

  • Et gjennomsnittlig skrivebord er faktisk 400 ganger så skittent som et gjennomsnittlig toalettsete. Overrasket? Det finnes faktisk omtrent 10 millioner bakterier på skrivebordet ditt.
  • Rundt 80 % av de vanligste infeksjonene overføres ved berøring. Det betyr at du sannsynligvis sprer bakterier hver gang du tar på noe på kontoret.
  • Det finnes omtrent 7500 bakterier på et gjennomsnittlig PC-tastatur, og 11 % av alle kontorarbeidere rengjør aldri tasturene sine. Under 50 % rengjør tastaturene sine sjeldnere enn én gang i måneden. Det sies at enkelte virus, som influensa, kan overleve på ulike overflater i opptil 24 timer – og noen ganger lenger!
  • Telefonen, tastaturet og PC-musen er de stedene der man oftest finner bakterier. For ikke å snakke om alle de andre tingene du tar på i løpet av en dag.

Obs! Er du sikker på at alt dette er dekket i renholdskontrakten?

Alt du trenger til vårrengjøringen

Vi hjelper deg med å få mer til å skje.


Bestill renholdsprodukter

Start en skikkelig renholdsrevolusjon i dag!

Vi kan starte med den gode nyheten, nemlig at du kan gjøre noe med det. Kan du se for deg en bedre start enn en skikkelig vårrengjøring?

1. Informer om fakta

Ikke alle kollegaene dine kjenner de skremmende faktaene om sine egne skrivebord. Det må vi endre på! Start en informasjonskampanje for å sørge for at alle på kontoret vet hvordan arbeidsplassen fungerer som smittekilde for små og store sykdommer. Du kan ikke bekjempe smitteoverføring med én e-post. Hygienen på kontoret krever kontinuerlig oppfølging. Det skal mer til enn en vårrengjøring. Du kan holde kollegaene dine oppmerksomme på saken ved å sende ut nyhetsbrev, henge opp informasjonsplakater og finne frem til nye fakta. Ikke gi deg!

2. Sørg for nyttige løsninger

Folk med rotete skrivebord er genier: de er kreative, åpne for nye ideer og oppnår mye i samarbeid med kollegaene sine. Men det spiller ingen rolle om de er genier, for rotete skrivebord utgjør en infeksjonsfare for deg og kollegaene dine. Dermed er rene skrivebord neste skritt mot en sunn arbeidsplass. Oppmuntre kollegaene dine ved å tilby

  • (låsbar) oppbevaringsplass
  • søppelkurv og tørkepapir til hvert skrivebord
  • personlige kalendere som minner alle på den ukentlige rengjøringsdagen
  • tilstrekkelig med renholdsprodukter

Og sist, men ikke minst: Ta knekken på influensaen ved å gjøre det enkelt å jobbe hjemmefra. Unngå dominoeffekten!

3. Sørg for å involvere kollegaene dine

Visste du at 10 % mener at dårlig hygiene på arbeidsplassen har gått utover helsen deres? Kast ikke bort tid; iverksett rengjøringstiltak i dag. Du kan øke medarbeidernes engasjement for hygienen på kontoret ved å arrangere en konkurranse for å se hvem som har det mest ryddige skrivebordet, eller ved å oppmuntre til gode vaner, for eksempel ukentlig rengjøring, forbud mot mat ved skrivebordet og å innføre regelmessig håndvask. Det høres enkelt ut!

4. Gå gjennom renholdskontrakten

Husker du nøyaktig hva dere ble enige om? De stedene som har flest bakterier blir ofte utelatt i renholdskontrakter. Vi mener det er på tide å forandre dette! Derfor bør du gå gjennom renholdskontrakten. Oppfyller den alle behovene deres? Er renholdet på et tilfredsstillende nivå? Blir områdene og gjenstandene nedenfor rengjort?

Firmaer som prioritere de ansattes trivsel, har lavere fravær, bedre produktivitet og mindre utskifting av ansatte. Alle vil ha et rent og sunt arbeidsmiljø, så det er kanskje ikke så rart?

Del på:

Fortsett lesingen

Kontakt
close

La oss snakke sammen

Du kan ringe en Staples-representant på følgende nummer:

02272

Du kan også fylle ut skjemaet nedenfor, så vil en av våre representanter ta kontakt med deg innen kort tid.

Get help NO

Form