Staples Solutions benytter cookies (og lignende teknikker som Facebook Pixels, beacons og Javascript) for websiden for å forbedre funksjonalitet og brukervennlighet, for å analysere trafikk og for reklameformål. Som en konsekvens av dette behandler cookies personopplysninger for forskjellige formål. Les mer om bruken av cookies på denne websiden i Cookie Policy. Les mer om hvordan denne websiden behandler personopplysninger i Personvernerklæringen. Ved å klikke på "OK" eller ved å åpne denne websiden, gir du tillatelse til anvendelse av disse cookies.

Logo Staples

Den enkleste måten å øke produktiviteten til bedriften din på

og fire andre undervurderte fordeler ved en vårrengjøring på arbeidsplassen

Del på:

Visste du at du kan gi bedriften ekstra energi ved å skape god vårstemning? Tenk på all positiv effekt det har på produktiviteten! Men det er ikke den eneste effekten av en skikkelig vårrengjøring. Det øker også trivselen til både kollegaer og kunder. Hvorfor? La oss se nærmere på dette.

1. Ditt profesjonelle image

Alle vet hvor viktig førsteinntrykket er. Hjernen bruker bare noen sekunder på dømme. Når kundene besøker bedriften din, ønsker du å vise den fra sin beste side. 

Skitten oppvask, overfylte søppelbøtter og rotete skrivebord sender en tydelig beskjed om at dere er overarbeidet eller lite profesjonelle. I begge disse tilfellene kan kundene sette spørsmålstegn ved om dere prioriterer på riktig måte. En dårlig organisert arbeidsplass kan nemlig gå ut over effektiviteten og lønnsomheten. Og det er vel nettopp disse to parametrene kundene setter mest pris på? Vårrengjøring er en ypperlig mulighet til å skape imaget du ønsker at bedriften skal ha.

2. Redusert fravær

Takket være renholderen som rengjør bedriften tre ganger i uken, er alt selvfølgelig skinnende rent, ikke sant? Niks! Fakta sier noe annet. Fravær er fortsatt en stor utgift for arbeidsgivere. Visste du at det gjennomsnittlige årlige fraværet i Storbritannia er 19 dager per person? Det er nesten fire arbeidsuker! Alt fravær er selvfølgelig ikke knyttet til hygienen på arbeidsplassen, men en stor andel av forkjølelser, influensa, mageproblemer og matforgiftning skyldes dårlig hygiene. Det er på tide å brette opp ermene og starte vårrengjøringen! Det vil redusere fraværet.

Alt du trenger til vårrengjøringen

Vi hjelper deg med å få mer til å skje.


Bestill renholdsprodukter

3. Bedre informasjonssikkerhet

Ingen ønsker en lekkasje av kundedata i stor skala. Men det finnes vel ingen kaotiske skrivebord eller store stabler med papir på arbeidsplassen din? Visste du at 43 % av alle datasikkerhetsbrudd (*Infosecurity Magazine) skyldes trusler fra innsiden, altså sikkerhetsrisikoer som kommer fra bedriften selv? Obs!

Bedriften din kan sannsynligvis ha nytte av et repetisjonskurs. Det første skrittet mot å sikre bedriften mot datasikkerhetsbrudd, er å innføre retningslinjer for ryddige skrivebord. Dette betyr ganske enkelt at alle skrivebordene må ryddes på slutten av dagen. Slike retningslinjer kan omfatte mer:

  • plasser makuleringsmaskiner ved siden av hver skriver
  • tilby (låsbar) oppbevaringsplass
  • sørg for at alle nøkler oppbevares innelåst
  • pass på at det er nok søppelbøtter
  • hold arbeidsplassen fritt for overflødige papirer, uansett om det er konfidensielt innhold eller ikke

4. Økt produktivitet

«Hvis et rotete skrivebord er et tegn på et rotete sinn, hva betyr da et tomt skrivebord?» Ja vel, greit. Einstein var fast bestemt på at et rotete skrivebord stimulerer kreativitet. Men hvor mye kan det stimulere produktiviteten?

Du må ikke være rakettforsker for å finne ut hvordan du kan bli mer produktiv på jobb, men det krever at du er nøye med hvordan du styrer tiden din. Et ryddig skrivebord er en effektiv start på veien mot økt produktivitet fordi du

  • ikke kaster bort tid på å lete etter spesifikke dokumenter
  • ikke trenger å rydde deg plass når du skal jobbe
  • blir stimulert til å arbeide mer digitalt
  • ikke blir distrahert av ting som ikke har prioritet

5. Fornøyde kolleger

Våren er den beste årstiden for å trekke litt ekstra frisk luft og skape entusiasme hos kollegaene dine for nye ideer og initiativer. Hvis du vil ha orden på alt, bør du utnytte den positive atmosfæren og tilføre bedriften litt ekstra energi. Legg ekstra arbeid i å skape et hyggelig og rent arbeidsmiljø. Vis at du bryr deg om trivselen til kollegaene dine!

Del på:

Fortsett lesingen

Kontakt
close

La oss snakke sammen

Du kan ringe en Staples-representant på følgende nummer:

02272

Du kan også fylle ut skjemaet nedenfor, så vil en av våre representanter ta kontakt med deg innen kort tid.

Get help NO

Form