De som tror at prestasjoner når det gjelder miljøet, bare betyr å etterleve mål, må tenke en gang til. Nå forventer kundene at du virkelig viser hvor viktig bedriftens løfter er når det gjelder forbedret miljøpåvirkning. Sjansen er stor for at kundene deres stiller samme krav til dem.
Det å tenke innvirkningen bedriften din har på miljøet er både økonomisk og miljømessig smart, og det kan til og med gjøre de ansatte mer engasjerte. Nå kommer den gode nyheten: Du kan bidra stort når det gjelder renhold, og du kan begynne med årets vårrengjøring! Gjør de beste valgene for bedriften din, og forbedre miljøresultatene.
Alle bedrifter har et viktig ansvar for å bidra til et bærekraftig samfunn og for påvirkningen virksomheten deres har på miljøet. Det er tid for å finne ut hvor miljøvennlig bedriften din er, og om miljøretningslinjene fortsatt overholder de nyeste reglene.
Eksempler på hva miljøretningslinjene bør dekke:
Du kan begynne med å bruke forrige års resultat som utgangspunkt for å sette mål. Hold et øye med fremgangen i løpet av året, slik at du kan forbedre deg fra forrige periode. Vil du vite mer om hvordan du forfatter miljøretningslinjer? Du finner nyttig informasjon her.
Hvis du ønsker en grønnere verden, må du begynne med å se på deg selv og hva du gjør for å redusere miljøpåvirkningen din i en større sammenheng. Hvis du imidlertid virkelig ønsker å redusere påvirkningen mest mulig, bør du utvide tiltakene til hele forsyningskjeden. Hvor miljøvennlige er leverandørene dine? Er de opptatt av hvordan de påvirker miljøet?
Hvis renholdsleverandøren din bruker sine egne kjemikalier, kontrollerer du hva de bruker? Start en samtale, og spør dem om følgende:
Finn ut om leverandøren overholder samme høye standard som deg, og samarbeid om å gjøre forsyningskjeden mer miljøvennlig. Hvis leverandøren ikke ønsker dette, må du ta stilling til om dette er et samarbeid som kan fortsette hvis du skal nå målene dine.
Vi hjelper deg med å få mer til å skje.
USA er en verdensleder. I alle fall når det gjelder renholdsbransjen og hvor miljøvennlig den er. The Green Cleaning Network hevder at mellom 30 og 50 % av USAs bedrifter rengjør bygningene sine med miljøvennlige kjemikalier eller rengjøringsmidler uten kjemikalier.
Et aspekt innen bærekraft som kan være enkelt å overse, er bruken av rengjøringsprodukter. Disse er ofte langt fra miljøvennlige. Det gjelder ikke bare hvordan de produseres, men også kjemikaliene de slipper ut i luften og i vannsystemet. Det kan altså være verdt å vurdere følgende neste gang du må bestille rengjøringsprodukter:
Det er mulig å finne et stort utvalg av rengjøringsprodukter som er spesielt utviklet for å være bærekraftige og miljøvennlige. I tillegg gir de glimrende resultater! Hvis du ønsker å kompensere for utslipp du ikke kan redusere, kan du se etter alternativer som Easy on the Planet-programmet.
Når man setter ambisiøse mål for bærekraft, skaper dette ofte et produktivt arbeidsmiljø som de ansatte er stolte over å være en del av, og bedriften blir samtidig attraktiv for kunder, leverandører og samarbeidspartnere. Start i dag for å gjøre bedriften miljøvennlig (igjen).
Du kan ringe en Lyreco-representant på følgende nummer:
02272
Du kan også fylle ut skjemaet nedenfor, så vil en av våre representanter ta kontakt med deg innen kort tid.