Staples Solutions benytter cookies (og lignende teknikker som Facebook Pixels, beacons og Javascript) for websiden for å forbedre funksjonalitet og brukervennlighet, for å analysere trafikk og for reklameformål. Som en konsekvens av dette behandler cookies personopplysninger for forskjellige formål. Les mer om bruken av cookies på denne websiden i Cookie Policy. Les mer om hvordan denne websiden behandler personopplysninger i Personvernerklæringen. Ved å klikke på "OK" eller ved å åpne denne websiden, gir du tillatelse til anvendelse av disse cookies.

Logo Staples

Derfor har vi investert GBP 50 millioner i fremtidsrettet distribusjon i Storbritannia

Del på:

Når vi tenker på miljøvennlige nyskapninger, fokuserer vi ikke bare på å hjelpe kundene våre med å bli mer miljøvennlige, vi jobber stadig med å gjøre driften vår mer miljøvennlig også. Derfor har vi investert GBP 50 millioner i et nytt superlager i Storbritannia. Sjefsingeniøren vår, Steve Smith, kan forklare hvorfor det var lurt.

Super smart warehouse written in white text on a green background with logo's

Det nye distribusjonsanlegget vårt i Corby utgjør en stor forskjell takket være en solcellevegg for oppvarming av vann, intelligent belysning for strømsparing og oppsamling av regnvann til toalettene og urinalene våre. 

Vi har imidlertid ikke bare brukt de siste to årene på å finne en topp moderne bygning med nok plass og mulighet til at driften i Storbritannia kan vokse, eller et bygg av bærekraftige materialer bygget på miljømessige prinsipper. Vi har også benyttet anledningen til å gjennomgå de eksisterende systemene våre, og vi har investert i helt ny teknologi for et moderne arbeidsmiljø. 

God planlegging og investeringer i riktig utstyr betyr at anlegget vårt i Mitchell Road produserer null avfall. All emballasjen vår (papp, plast, papir og metall) resirkuleres, og alle materialer som ikke kan resirkuleres, brukes som brensel.

Måle- og emballasjeverktøyene våre kutter emballasjen slik at den passer til leveransen, noe som reduserer avfall ved å forhindre at vi transporterer esker med masse luft. Hvis bestillingen er mindre enn den minste emballasjen vår, sender vi bestillingen i konvolutt. Hvis den er større enn den største emballasjen vår, skreddersyr vi emballasjen slik at den passer til leveransen.

Alt er systemdrevet og vi bruker en feilfri modell med loggføring og vektstasjoner, slik at vi bokstavelig talt ikke kan gjøre feil. Dette reduserer etterbestillinger og returforsendelser, og gir fornøyde kunder.

Effektivitet og velvære er de to hjørnesteinene i den nye driften vår. De gamle lagerbygningene våre var mørke og slitte og passet ikke lenger inn i visjonen vår om hva vi ønsker å tilby kundene våre – raskere levering og et større utvalg – eller til måten vi ønsket at bedriften skal driftes på, og hva slags arbeidsmiljø vi synes medarbeiderne våre fortjener. Anlegget i Mitchell Road i Corby gir oss en mer strømlinjeformet og effektiv drift som er bedre for miljøet, samt at de ansatte får et mer moderne og ergonomisk arbeidsmiljø.

Vi har en kantine som serverer varmmat fra kl. 7 til 18, pauseområder, biljardbord, TV, stilleområde, bønnerom og rikelig med naturlig lys.

For Staples handler bærekraft om utvikling. Det er vel og bra å tilby miljøvennlige produkter eller å redusere CO2-utslipp og emballasje, men vi fokuserer også på å levere økonomiske og sosiale fordeler til interessentene våre. 

Ved å investerer i medarbeiderne våre og velge effektive systemer som tåler tidens tann, kan vi fremtidssikre driften vår. Det handler om mye mer enn å finne en bygning med flotte lysforhold og masse plass.

Den største utfordringen for distribusjonsanlegget vårt i Storbritannia var å finne et sted der vi kunne slå sammen tre eksisterende lager i Birmingham og Corby til ett sted, og samtidig kunne vokse og oppfylle målsettingen vår for samfunnsansvar. 

Dette var også en test på hvor godt vi kunne samkjøre systemene våre siden vi er i ferd med å samkjøre de to delene av driften vår for første gang: Staples (for forbrukere) og Staples Advantage (for bedrifter). 

I samråd med eksperter fra hele Europa utarbeidet vi en plan for hva vi trengte på det nye lageret – med alt fra antall paller til størrelsen på lagerplassen for varegruppene våre. Dette var utgangpunktet da vi skulle finne det perfekte stedet, og vi oppdaget raskt at vi trengte en eksisterende bygning som var innflyttingsklar.

Det var svært utfordrende å gjøre om bygningen slik at den passet til våre behov. Bygningen i Mitchell Road er et spekulativt  bygg som ligger på en tidligere søppelfylling og skrotplass. Stedet lå perfekt til for ansatte som bor i både Birmingham og Corby, med enkel adgang fra motorveien, noe som ga miljømessige fordeler. 

Men det var svært krevende å finne et sted som oppfylte alle kravene våre, og den første tiden gikk med på å gjennomgå utrustningen av alt fra lasteramper og hyller til transportteknologi og arbeidsstasjoner. Uansett hvilke elementer vi undersøkte, for eksempel spesifikasjoner for transportbånd eller automatiseringssystemer, fokuserte vi på varigheten – hvor lang levetiden var og hvor økonomisk vedlikeholdet ville være. Det handlet om å bygge noe som ville  vare og legge gode planer for alle de ulike systemene våre, slik at vi til enhver tid vet akkurat når det er nødvendig å vedlikeholde, oppgradere eller bytte ut utstyr.

Det viktigste var å kikke nærmere på vareutvalget vårt og finne ut hvordan vi kunne levere kundene bestillinger både raskere og bedre. Vi snakket med fem forskjellige leverandører for å få en oversikt over virksomhetene deres, fordeler og ulemper og de unike salgsargumentene deres. 

Vi måtte vær sikre på at partnerne våre delte våre verdier. Vi installert ikke bare det beste og rimeligste transportbåndet. Vi undersøkte hvor effektivt det var, hvor godt det hadde fungert tidligere, hvordan vi kunne videreutvikle det i fremtiden og hvordan vi kan utvide og utvikle automatisering uten at det oppstår en konflikt med den nåværende driften.

Som del av den første fasen flyttet vi Birmingham-driften i oktober, og vi har brukt den siste tiden til å få bukt med de vanlige problemene som oppstår når man jobber i så stor skala. Vi har hele tiden fokus på kunden, og på å redusere forstyrrelser i driften. 

Siden nyttår har vi begynt å se nærmere på nøkkeltallindikatorer som sorteringshastighet og arbeidsvaner. Vi gjør oss klare for den andre fasen – flytting av det gamle anlegget i Corby til den nye bygningen. 

Vi bruker for øyeblikket to tredjedeler av lagerbygningen til driften vår, og har planer om å ta over resten av bygningen i løpet av 2017/2018. Vi samarbeider med partnerne våre om å forbedre driften, og vi arbeider fortløpende for å bli mer miljøvennlige og skape et bedre arbeidsmiljø for de ansatte.

Vi prioriterer nå å holde oss oppdaterte på hva som skjer i bransjen, undersøke nye måter å jobbe på, besøke byggeplasser og å lære fra andre firmaer. Det viktigste vi har lært etter å ha gjennomført den første fasen, er at det er svært viktig at vi setter av mye tid til denne første fasen, at vi forbereder oss godt og at vi ser på alle detaljer for å sørge for at alt går etter planen. 

Denne gangen måtte vi sørge for at en eksisterende bygning oppfylte alle kravene våre, men det hadde vært noe helt annet hvis vi skulle begynt på bar bakke. Hvis vi hadde bygd et helt nytt anlegg, hadde vi valgt mer miljøvennlig teknologi (vindkraft eller nok solceller til å gi strøm til hele bygningen) – med muligheten til å selge overflødig kraft til energiselskapene, eller til og med gi strøm til kommunale bygg i nærheten.

Vi anser oss selv som banebrytende innen miljøvennlig drift, og vi har flere ambisiøse kampanjer for å oppnå våre årlige målsettinger om å resirkulere mer, redusere søppel, kutte ned på CO2-utslipp og bruke mindre strøm. Derfor kan vi tilby kundene mer enn 12 000 miljøvennlige produkter, og vi ser stadig etter nye måter å bli mer miljøvennlige på. 

Fortsett lesingen

Kontakt
close

La oss snakke sammen

Du kan ringe en Staples-representant på følgende nummer:

02272

Du kan også fylle ut skjemaet nedenfor, så vil en av våre representanter ta kontakt med deg innen kort tid.

Get help NO

Form